WHO WE ARE

Members of BASSDRUM are having each different background and are expert for various tech areas.
Depend on projects, we can combine these diverse tech force and realize high-quality Tech Direction.
We have members not only working as employee, but also working as community members outside the company.
BASSDRUM のメンバーは、それぞれに異なったバックボーンを持ち、様々な技術分野に精通しています。参加するプロジェクトに合わせて、それらを組み合わせることでより高品質なテクニカルディレクションを実現していきます。
社員として所属するメンバーの他にも、コミュニティに所属するメンバーとして、BASSDRUMの理念に賛同をしていただいた多数のテクニカルディレクターが集まっています。
BASSDRUM のメンバーは、それぞれに異なったバックボーンを持ち、様々な技術分野に精通しています。参加するプロジェクトに合わせて、それらを組み合わせることでより高品質なテクニカルディレクションを実現していきます。
社員として所属するメンバーの他にも、コミュニティに所属するメンバーとして、BASSDRUMの理念に賛同をしていただいた多数のテクニカルディレクターが集まっています。
Members of BASSDRUM are having each different background and are expert for various tech areas.
Depend on projects, we can combine these diverse tech force and realize high-quality Tech Direction.
We have members not only working as employee, but also working as community members outside the company.

MEMBERS

Tech Director Yoshiaki Kajiyashiki 鍛治屋敷 圭昭 鍛治屋敷 圭昭 鍛治屋敷 圭昭

Formerly a strategic planner, director, and producer at Daiko Advertising Inc., Kaji joined AID-DCC Inc. in February 2014 as a programmer to transition into production. He specializes in front-end programming and is an experienced back-end developer of experiential installations. In 2018, he established BASSDRUM. Kaji is a gold prize receiver of Cannes Lions, One Show, Spikes Asia, CODE Awards, and more. 広告代理店 大広にてストラテジックプランナー、制作ディレクター、プロデューサーなどに従事したのち、自分で手を動かしてものをつくりたいという欲求とともに、2014年2月にプログラマーとしてAID-DCC Inc.に入社。フロントエンド領域を中心にしつつ、バックエンドからインスタレーション、体験型アトラクションなどテクノロジーが必要とされる業務全般に関わる。2018年、テクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」を設立。カンヌライオンズ:金賞、One Show:Gold Pencil、Spikes Asia:金賞、CODE Awards:グランプリなど、受賞多数。 在廣告代理公司大廣擔任策略規劃、製作總監、製作人等職位之後,因為有想自己動手製作的渴望,在2014年2月加入AID-DCC有限公司,任程式設計師。工作以前端領域為中心,同時也從事需要技術的所有方面,包括後端、裝置藝術、體驗型娛樂設施等。於2018年成立技術總監共同體「BASSDRUM」。曾多次獲獎,包括:坎城:金獅獎;One Show:金鉛筆獎;Spikes Asia:金獎;CODE Awards:大獎。 在广告代理公司大广担任战略规划师、制作总监、制作人等职位之后,因为有想自己动手制作的渴望,在2014年2月加入AID-DCC有限公司为程序员。工作以前端领域为中心,同时也从事需要技术的所有方面,包括后端、装置艺术、体验型娛乐设施等。于2018年成立技术总监共同体“BASSDRUM ”。曾多次获奖,包括:戛纳:金狮奖;One Show:金铅笔奖;Spikes Asia:金奖; CODE Awards:大奖。

Tech Director Yuma Murakami 村上 悠馬 村上 悠馬 村上 悠馬

Born in Hokkaido prefecture. Yuma worked for a design company in Sapporo and IMG SRC Inc. in Tokyo before setting up masumasu inc. in December 2010. As Technical Director, he was involved in the planning, designing, and producing of web content, services, and systems of numerous projects. In 2018, he co-founded the Technical Director collective “BASSDRUM”. 北海道生まれ。札幌のデザイン会社で勤務後上京し、株式会社イメージソースに勤務後、独立する。2010年12月に株式会社〼々(ますます)を北海道で設立。Webを中心としたコンテンツ・サービス・システムの企画・設計・実制作まで、数々のプロジェクトにテクニカルディレクターとして参画する。2018年、テクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」を設立。 出生於北海道。在札幌的一家設計公司工作後,前往東京,在IMG SRC有限公司工作,其後獨立。2010年12月在北海道創辦了masumasu有限公司。以技術總監的身分參與許多以網路為中心的內容,工作範圍包括內容服務以至系統的規劃、設計和實際製作。於2018年成立技術總監共同體「BASSDRUM」 出生于北海道。在札幌的一家设计公司工作后,前往东京,在IMG SRC有限公司工作,其後独立。2010年12月在北海道创办了masumasu公司。以技术总监的身分参与许多以互联网为中心的项目,工作范围包括内容服务以至系统的规划、设计和实际制作。于2018年成立技术总监共同体“BASSDRUM ”。

Tech Director Yuto Kumon 公文 悠人 公文 悠人 公文 悠人

Born in Fukuoka prefecture in 1984. After obtaining his masters from the Keio Graduate School of Media Design, Yuto joined Hakuhodo i-studio in 2011 as a server side engineer, building websites for corporations, communities, and commercial clients. In 2014, he joined the R&D team as hardware engineer to work on product development and outdoor installations. Yuto joined BASSDRUM in 2018 and is a IPA-certified “Super Creator”. 1984年 福岡生まれ。慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科修了後、2011年より博報堂アイスタジオに在籍し、3年程サーバーサイドのエンジニアとしてコーポレート/キャンペーン/コミュニティーサイト構築を経験。2014年からは、R&D部署にてハードウェアエンジニアとして、様々なプロダクト開発や屋外インスタレーションの制作に携わる。IPA未踏IT人材発掘·育成事業スーパークリエータ (2009年)
2018年9月より、BASSDRUMに参画。
1984年出生於日本福岡。2011慶應義塾大學媒體設計研究所畢業後,進入博報堂i-studio擔任伺服器後端工程師,期間負責各種各樣數位廣告專案,例如企業官方網站、活動網站、社群網站等。2014年起轉任同公司R&D部門硬體工程師,負責產品的設計開發及戶外數位廣告。2009年曾被選為IPA MITOU的Super Creator。 2018年9月正式加入BASSDRUM。 1984年出生于福冈。在庆应义塾大学完成媒体设计研究科之后,2011年起加入博报堂i-studio,作为服务器侧工程师经历了大约3年的企业/宣传活动/社区网站建设。2014年起作为研发部的硬件工程师,参与各种各样的产品开发和户外装置制作。IPA未踏入的IT人才发掘、培养事业的超级创造者(2009年)
2018年9月起加入BASSDRUM。

Tech Director Qanta Shimizu 清水 幹太 清水 幹太 清水 幹太

Hailing from Tokyo, Qanta was a University of Tokyo law dropout, turned bartender and professional trombone musician; and took yet another unexpected turn in his career to become a DTP operator, designer, and self-taught coder. His career in the interactive field began in December 2015 after joining IMG SRC Inc. / NON-GRID where he assumed the role of Creative/Technical Director, producing digital content for a wide range of media from websites to signages. In April 2011, Qanta served as a Chief Technology Officer of PARTY and in September 2013, he co-founded PARTY New York. He formed BASSDRUM in 2018. 東京都生まれ。東京大学法学部中退。バーテンダー・トロンボーン吹き・DTPオペレーター・デザイナーなどを経て、独学でプログラムを学んでプログラマーに。2005年12月より株式会社イメージソース/ノングリッドに参加し、本格的にインタラクティブ制作に転身、クリエイティブ・ディレクター / テクニカル・ディレクターとしてウェブサイトからデジタルサイネージまで様々なフィールドに渡るコンテンツ企画・制作に関わる。2011年4月より株式会社PARTYチーフ・テクノロジー・オフィサーに就任。2013年9月、PARTY NYを設立。2018年、テクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」を設立。 出生於東京。東京大學法律系休學。曾做過調酒師、長號手、DTP操作員、設計師等。自學程式設計,成為程式設計師。2005年12月加入IMG SRC/NON-GRID有限公司,正式從事互動製作,擔任創意總監/技術總監,參與從網站以至數位標牌等各種領域的內容策劃和製作。2011年4月出任PARTY有限公司的首席技術長。2013年9月成立PARTY NY。於2018年成立技術總監共同體「BASSDRUM」。 出生于东京。东京大学法律系中途退学。曾做过调酒师、长号手、DTP操作员、设计师等。自学编程,成为程序员。2005年12月加入IMG SRC/NON-GRID有限公司,正式从事互动制作,担任创意总监/技术总监,参与从网站以至数字标牌等各种领域的内容策划和制作。2011年4月出任PARTY有限公司的首席技术官。2013年9月成立PARTY NY。于2018年成立技术总监共同体“BASSDRUM ”。

Tech Director Saqoosha Saqoosha 作者 作者

Known as the programmer with a bear hat, Saqoosha specializes in front-end programming (Flash, JavaScript, openFrameworks, Unity etc.) and is highly skilled in problem solving with software and hardware technologies. He co-founded dot by dot inc. in April 2014 to engage with individuals with more diverse skill sets, and joined BASSDRUM as Technical Director in 2018. テクニカルディレクター・クマをかぶったプログラマーとして、Flash, JavaScript, openFrameworks, Unity などのフロントエンドのプログラミング技術を中心に、さまざまなソフトウェア・ハードウェア技術を巧みに用いて、クライアントやクリエティブディレクターの無理難題を解決する仕事に携わっている。
2014年4月、より幅広い分野の才能とのコラボレーションを求めて dot by dot inc. を設立。並行して、2018年よりテクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」に参画。
作為技術總監和戴著熊帽子的程式設計師,以Flash、JavaScript、openFrameworks、Unity等前端的程式設計技術為中心,巧妙地運用各種軟體和硬體技術,滿足客戶和創意總監的高難度要求。
2014年4月,為了尋求與更廣泛領域的人才合作,創辦了dot by dot有限公司。同時,於2018年加入技術總監共同體「BASSDRUM」。
作为技术总监和戴着熊帽子的程序员,以Flash、JavaScript、openFrameworks、Unity等前端的编程技术为中心,巧妙地运用各种软件和硬件技术,满足客户和创意总监的高难度要求。
2014年4月,为了寻求与更广泛领域的人才合作,创办了dot by dot 有限公司。同时,从2018年起加入技术总监共同体“BASSDRUM”。

Tech Director Takanobu Izukawa イズカワタカノブ 泉川 太延 泉川 太延

A specialist in back-end development, infrastructure design, and cloud computing architecture, Takanobu joined BASSDRUM in 2018 as both Systems Engineer and Technical Director. In 2014, he joined dot by dot inc., working on fast-paced commercial projects. He thrives in high-pressure environments, capable of swiftly proposing, designing, and building optimal and innovative systems. システムエンジニアとして様々なプロジェクトのバックエンド開発を担当するとともに、インフラ設計やクラウド環境の構築など、バックエンド全般を専門としたテクニカルディレクターとしても活躍する。
2014年10月よりdot by dot inc.に参加。キャンペーンなど、高負荷への対応が求められるプロジェクトを得意とし、既存の概念に固着することなく幅広い視野で最適なシステムを提案・設計・構築する。並行して、2018年よりテクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」に参画。
為系統工程師,從事各種項目的後端開發,並擔任技術總監,專門負責後端的工作,包括基礎設施設計和雲環境的構建等。
於2014年10月加入dot by dot有限公司。宣傳活動等高負荷的內容是其強項;不執著於現存的概念,有遠見地建議、設計和構建最適合的系統。同時於2018年加入技術總監共同體「BASSDRUM」。
为系统工程师,从事各种项目的后端开发,并担任技术总监,专门负责后端的工作,包括基础设施设计和云环境的构建等。
于2014年10月加入dot by dot有限公司。宣传活动等高负荷的项目是其強项;不会执着于现存的概念,以远大的眼光建议、设计和构建最适合的系统。同时,从2018年起加入技术总监共同体“BASSDRUM”。

COMMUNITY MEMBERS

Tech Director Shota Ishiwatari (KILUCK Corp.) 石渡 昌太 (機楽株式会社) 石渡 昌太 (機楽株式会社) 石渡 昌太 (機楽株式会社)

Shota combines “kawaii” (Japanese cuteness) with technology to invent quirky, innovative gadgets. An expert in robotic business development, he is capable of leading product design, embedded system development, and production of commercial exhibitions; and his expertise stretches from prototyping to small and large-scale manufacturing. By seeking out “gaps” in the tech market, Shota creates products that have the potential to develop into new businesses. 「かわいい」と「テクノロジー」を組み合わせて、少し未来を表現するクリエイター。
ロボティクス技術による新規事業開発を得意分野として、プロダクトデザイン、組込み開発、広告展示製作などのディレクションを行なっている。
プロトタイピング開発にとどまらず、ハードウェアの国内少量生産、中国やインドでの大量生産までをワンストップで提供できることが強み。「技術と技術の隙間」や「開発とビジネスの隙間」を縫い合わせて新規事業の核となる製品を生み出している。
「かわいい」と「テクノロジー」を組み合わせて、少し未来を表現するクリエイター。
ロボティクス技術による新規事業開発を得意分野として、プロダクトデザイン、組込み開発、広告展示製作などのディレクションを行なっている。
プロトタイピング開発にとどまらず、ハードウェアの国内少量生産、中国やインドでの大量生産までをワンストップで提供できることが強み。「技術と技術の隙間」や「開発とビジネスの隙間」を縫い合わせて新規事業の核となる製品を生み出している。
「かわいい」と「テクノロジー」を組み合わせて、少し未来を表現するクリエイター。
ロボティクス技術による新規事業開発を得意分野として、プロダクトデザイン、組込み開発、広告展示製作などのディレクションを行なっている。
プロトタイピング開発にとどまらず、ハードウェアの国内少量生産、中国やインドでの大量生産までをワンストップで提供できることが強み。「技術と技術の隙間」や「開発とビジネスの隙間」を縫い合わせて新規事業の核となる製品を生み出している。

Tech Director Ryusuke Izumida (Manufacture) 泉田 隆介 (Manufacture) 泉田 隆介 (Manufacture) 泉田 隆介 (Manufacture)

Ryusuke worked for a large enterprise after college, developing optical drives, game controllers, and other firmware. In 2013, he transitioned to production in advertising, working for SONICJAM and BIRDMAN in Tokyo where he lead software/hardware production and experiential content. He started freelancing under the name "Manufacturer" in 2018, applying his knowledge and skills in production to hardware development and startup businesses. 大学卒業後、大手メーカー系グループ会社に入社。光学ドライブやゲームコントローラなどのファームウェア開発を経験する。
2013年に広告制作業に転向し、株式会社ソニックジャム、株式会社BIRDMANに所属。体験型コンテンツのソフトウェア/ハードウェア制作やテクニカルディレクションなどを担当。
2018年より独立し「マニュファクチュア」という屋号で活動中。それまで通り広告制作にも携わる傍ら、これまでの経験を生かし、既存企業の新規事業プロジェクトやスタートアップ企業に向けたハードウェアプロダクトのプロトタイピング/開発支援も行っている。
大学卒業後、大手メーカー系グループ会社に入社。光学ドライブやゲームコントローラなどのファームウェア開発を経験する。
2013年に広告制作業に転向し、株式会社ソニックジャム、株式会社BIRDMANに所属。体験型コンテンツのソフトウェア/ハードウェア制作やテクニカルディレクションなどを担当。
2018年より独立し「マニュファクチュア」という屋号で活動中。それまで通り広告制作にも携わる傍ら、これまでの経験を生かし、既存企業の新規事業プロジェクトやスタートアップ企業に向けたハードウェアプロダクトのプロトタイピング/開発支援も行っている。
大学卒業後、大手メーカー系グループ会社に入社。光学ドライブやゲームコントローラなどのファームウェア開発を経験する。
2013年に広告制作業に転向し、株式会社ソニックジャム、株式会社BIRDMANに所属。体験型コンテンツのソフトウェア/ハードウェア制作やテクニカルディレクションなどを担当。
2018年より独立し「マニュファクチュア」という屋号で活動中。それまで通り広告制作にも携わる傍ら、これまでの経験を生かし、既存企業の新規事業プロジェクトやスタートアップ企業に向けたハードウェアプロダクトのプロトタイピング/開発支援も行っている。

Tech Director Hisayoshi Hayashi (HYS Inc.) 林 久純 (HYS Inc.) 林 久純 (HYS Inc.) 林 久純 (HYS Inc.)

Designer / Programmer / Technical Director
Hisayoshi started his career as a designer and programmer at a production company in Tokyo. In 2008, he transitioned to freelancing and founded HYS INC. in 2014. His specialization lies in HTML/JavaScript His range of creations encompasses web-based UI design, design in general, and front-end implementation.
デザイナー・プログラマー・テクニカルディレクター
都内の制作会社でデザイナー兼プログラマーとして勤務した後、2008年からフリーに転向。2014年にHYS INC.を立ち上げる。2015年から3年間はPARTY TOKYOにも所属。
JavaScriptやopenFrameworkなどを使った、インタラクティブで動きのあるプログラミングが得意。最近はデザイナーとしての経験を活かし、技術とデザインを交えたテクニカルディレクターとしても活動中。
デザイナー・プログラマー・テクニカルディレクター
都内の制作会社でデザイナー兼プログラマーとして勤務した後、2008年からフリーに転向。2014年にHYS INC.を立ち上げる。2015年から3年間はPARTY TOKYOにも所属。
JavaScriptやopenFrameworkなどを使った、インタラクティブで動きのあるプログラミングが得意。最近はデザイナーとしての経験を活かし、技術とデザインを交えたテクニカルディレクターとしても活動中。
デザイナー・プログラマー・テクニカルディレクター
都内の制作会社でデザイナー兼プログラマーとして勤務した後、2008年からフリーに転向。2014年にHYS INC.を立ち上げる。2015年から3年間はPARTY TOKYOにも所属。
JavaScriptやopenFrameworkなどを使った、インタラクティブで動きのあるプログラミングが得意。最近はデザイナーとしての経験を活かし、技術とデザインを交えたテクニカルディレクターとしても活動中。

Tech Director Ken Murayama (DELTRO Inc.) 村山 健 (DELTRO Inc.) 村山 健 (DELTRO Inc.) 村山 健 (DELTRO Inc.)

Co-founded DELTRO Inc. with art director and designer Masanori Sakamoto in 2009.
Using design and technology as his main medium of expression, Ken works on a wide range of genres: digital installations, apps, graphics, websites, and font development. He has received numerous advertising awards throughout his career, namely Cannes Lions, CLIO Awards, and One Show. In 2018, he joined BASSDRUM as Technical Director.
2009年にアートディレクター/デザイナー坂本政則と共に株式会社DELTROを設立。デザイン/テクノロジーによる表現を主軸に、インスタレーション、アプリ、グラフィック、Web、フォント開発等、様々なフィールドを縦断。
テクニカルディレクター/プログラマーとして、あらゆる手段を尽くし課題の解決に臨む。
クリオ賞グランプリ、Tokyo ADCグランプリ、カンヌ国際広告賞、D&AD賞、One Showなど国内外の広告賞を多数受賞。
並行して、2018年よりテクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」に参画。
2009年にアートディレクター/デザイナー坂本政則と共に株式会社DELTROを設立。デザイン/テクノロジーによる表現を主軸に、インスタレーション、アプリ、グラフィック、Web、フォント開発等、様々なフィールドを縦断。
テクニカルディレクター/プログラマーとして、あらゆる手段を尽くし課題の解決に臨む。
クリオ賞グランプリ、Tokyo ADCグランプリ、カンヌ国際広告賞、D&AD賞、One Showなど国内外の広告賞を多数受賞。
並行して、2018年よりテクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」に参画。
2009年にアートディレクター/デザイナー坂本政則と共に株式会社DELTROを設立。デザイン/テクノロジーによる表現を主軸に、インスタレーション、アプリ、グラフィック、Web、フォント開発等、様々なフィールドを縦断。
テクニカルディレクター/プログラマーとして、あらゆる手段を尽くし課題の解決に臨む。
クリオ賞グランプリ、Tokyo ADCグランプリ、カンヌ国際広告賞、D&AD賞、One Showなど国内外の広告賞を多数受賞。
並行して、2018年よりテクニカルディレクター・コレクティブ「BASSDRUM」に参画。